Түркістан қаласы білім бөлімінің ұйымдастыруымен қаламыздағы М.Мәметова атындағы №6 жалпы білім беретін мектепте математика пән бірлестігінің «Математика сабағында жаңа технологияларды пайдалану арқылы оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру» тақырыбында қалалық тәжірибелік семинар өтілді. Семинар барысында заманауи технологиялар, соның ішінде функционалдық сауаттылығын арттырып, жасанды интеллектіні білім беру үрдісіне енгізіп, ашық сабақтар, сыныптан тыс сайыс болып өтті, деп хабарлайды No-comment.kz ақпараттық агенттігі.
Білім беруде жаңашыл, озық технологияларды кеңінен қолдана отырып, математикада жасанды интеллектті пайдалану оқушылардың логикалық және аналитикалық ойлауын дамытуға ықпал ету мақсатында математика пәнінен Б.Таймасова «Аралас сан» тақырыптағы сабағын 5 «А» сыныппен, алгебра пәнінен К.Жумабекова «Ортақ көбейткішті жақша сыртына шығару» тақырыбындағы сабағын 7 «А» сыныппен, А.Елмұрат геометрия пәнінен «Есептерді шешуде векторларды қолдану» тақырыптағы сабағын 9 «А» сыныппен, Б.Әбілпия алгебра және анализ бастамалары пәнінен «Арксинус, арккосинус, арктангенс және арккотангенс» тақырыбындағы сабағын 10 «А» сыныппен, А.Джуматаева математика пәнінен «Теріс рационал сандарды қосу. Таңбалары әртүрлі рационал сандарды қосу» тақырыптағы сабағын 6 «А» сыныппен, А.Төлеген алгебра және анализ бастамалары пәнінен «Дискретті және интервалды вариациялық қатарлар» тақырыптағы сабағын 11 «А» сыныппен, логикалық ойындар арқылы балаларды белсенділікке тәрбиелеу, өз бетінше жұмыс істеуге дағдыландыру, сондай-ақ балаларды икемділік пен шеберлікке баулу мақсатында математика пән мұғалімі С.Қитанбаева «Әлсіз буын» интеллектуалды сайыс сабақтарын өтті.
Оқушылар барлық сабақтарда өз белсенділіктерін көрсете отырып, жаңа технологиялар арқылы оқушылардың функционалдық сауаттылығы, яғни математикалық білімдерін өмірлік жағдайларда қолдану қабілеті арта түсті. Семинарды қорытындылауда қалалық білім бөлімінің әдіскері М.Ибраева семинардың жоғары деңгейде өткендігін атап өтті.
Түркістан қаласының білім бөлімі М. Мәметова атындағы №6 мектепте ұйымдастырған оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыру бойынша семинар тақырыбын жалғастыра отырып, іс-шара заманауи білім беру технологияларының оқушылардың практикалық дағдыларын қалыптастыру және математикалық пәндерді терең түсіну үшін маңызды құрал бола алатындығын көрсетті.
Бұл семинардың негізгі аспектілерінің бірі оқу міндеттерін шешу үшін жасанды интеллект (ЖИ) мен цифрлық ресурстарды пайдалану болды. AI білім беру процесіне енгізіліп, материалды әр оқушыға бейімдеуге көмектеседі, бұл білімді игеру деңгейін едәуір арттырады. Б.Таймасова, к. Жұмабекова, А. Елмұрат, Б. Әбілпия және А. Жұматаева өткізген сабақтарда оқушылар интерактивті бағдарламалар мен қосымшаларды қолдаумен тақырыптарды игерді, бұл оқу процесін қызықты әрі нәтижелі етеді.
Мысалы, Б.Таймасова 5 "А" сынып оқушылары үшін өткізген "аралас сан" тақырыбындағы сабақта математикалық операцияларды визуализациялау үшін білім беру қосымшалары қолданылды. Бұл балаларға аралас сандармен жұмыс істеу ережелерін есте сақтап қана қоймай, сонымен қатар мұндай білімнің нақты өмірде қалай пайдалы болатынын түсінуге мүмкіндік берді — мысалы, көлемді немесе массаны өлшеу кезінде. Интерактивті бағдарламалар мен көрнекі құралдарды қолдану балаларға жаңа тақырыптарды, әсіресе абстрактілі ойлаудың жоғары деңгейін қажет ететін тақырыптарды тезірек және оңай қабылдауға көмектеседі.
К.Жұмабекованың 7 "А" сыныбына арналған "жақшаға ортақ факторды шығару" тақырыбындағы сабағында оқушыларға күрделі алгебралық өрнектерді кезең-кезеңімен талдауға мүмкіндік беретін мамандандырылған математикалық қосымшалар қолданылды. Анимация арқылы ортақ мультипликаторды шығару процесін визуализациялау әрекетті түсінікті ғана емес, сонымен қатар қызықты етті. Оқушылар нақты уақыт режимінде кері байланыс ала отырып, өз дағдыларын бағдарламада өз бетінше сынауға мүмкіндік алды.
А.Елмұрат 9 "А" сыныбы үшін "есептерді шешуде векторларды пайдалану" тақырыбында өткізген геометрия сабағы векторлық диаграммаларды құруға және талдауға мүмкіндік беретін интерактивті тапсырмаларды қамтыды. Компьютерлік бағдарламалардың көмегімен оқушылар векторлардың қасиеттерін, олардың бағыты мен шамасын зерттей алды, бұл Кеңістіктік байланыстарды тереңірек түсінуге ықпал етеді. Сандық форматтағы векторлармен жұмыс істеу студенттерге кеңістіктік ойлау деңгейін арттыра отырып, күрделі мәселелерді шешуде сенімділікті арттырады.
Б. Абилпий алгебра және талдау сабағы ерекше қызықты болды, онда 10 "А" сынып оқушылары арксинус, арккосинус, арктангенс және аркотангенсті оқыды. Кері тригонометриялық функцияларды сызу үшін арнайы қолданбаларды пайдалану студенттерге бұл функциялардың қалай өзгеретінін және қандай ерекшеліктерге ие екенін көрнекі түрде түсінуге мүмкіндік берді. Тақырыпты зерттеуге мұндай көзқарас мектеп оқушыларына формулаларды есте сақтап қана қоймай, олардың практикалық маңыздылығын түсінуге көмектесті, бұл математикалық білімді қолданбалы етеді.
Сондай-ақ, А.Жұматаеваның 6 "А" сыныбына арналған "теріс Рационал сандарды қосу" тақырыбындағы сабағы ойын элементтері бар практикалық тапсырмаларды қамтыды, бұл оқу процесін белсенді етті. Оқушылар қосу және азайту процестерін көрнекі түрде көрсететін онлайн калькуляторлар мен интерактивті кестелерді қолдана отырып, әр түрлі белгілері бар сандарды қосу мәселелерін шешті. Мұндай сабақтар балаларға материалды жақсы меңгеруге көмектеседі, өйткені олар ережелерді жаттап қана қоймай, оларды заманауи білім беру платформаларымен өзара әрекеттесу процесінде қолданады.
"Дискретті және интервалды вариациялық қатарлар" тақырыбындағы 11 "А" сыныбына арналған Алгебра және талдау сабағында оқушылар нақты статистиканы зерттеді, бұл оларға ғылыми зерттеулер мен ақпаратты талдаудағы математикалық әдістердің маңыздылығын түсінуге мүмкіндік берді. Деректермен жұмыс істеу мектеп оқушыларына статистиканы білу өмірде, соның ішінде экономикалық және әлеуметтік процестерді талдауда қалай пайдалы болатынын түсінуге көмектесті.
Семинардың қорытынды кезеңі мұғалімдер мен оқушылардың алған тәжірибелерін қорытындылау мен талқылауға арналды. Қалалық білім бөлімінің әдіскері М. Ибраева мұндай семинарларды өткізу білім беру сапасын жақсарту жолындағы маңызды қадам екенін атап өтті. Оның пікірінше, заманауи оқыту студенттерге білім беріп қана қоймай, олардың ақыл-ой қабілеттерін, ойлау икемділігі мен өзін-өзі талдау дағдыларын дамытуға ықпал етуі керек. Сондай-ақ, балалардың өз білімдерін нақты өмірлік жағдайларда қолдана алуы маңызды, бұл функционалдық сауаттылықты арттыру бағдарламасының басты мақсаттарының бірі болып табылады.
Осылайша, практикалық семинар озық технологиялар мен оқыту әдістерін қолдану оқушылардың оқуға деген көзқарасын қалай өзгерте алатынын көрсетті. Оқытудың интерактивті әдістері, AI енгізу, білім беру платформалары мен қосымшаларын қолдану Математиканы оқыту процесін көрнекі және қызықты етті, сонымен қатар балалардың логикалық және сыни ойлауын дамытуға ықпал етті.
Бұл семинардың негізгі аспектілерінің бірі оқу міндеттерін шешу үшін жасанды интеллект (ЖИ) мен цифрлық ресурстарды пайдалану болды. AI білім беру процесіне енгізіліп, материалды әр оқушыға бейімдеуге көмектеседі, бұл білімді игеру деңгейін едәуір арттырады. Б.Таймасова, к. Жұмабекова, А. Елмұрат, Б. Әбілпия және А. Жұматаева өткізген сабақтарда оқушылар интерактивті бағдарламалар мен қосымшаларды қолдаумен тақырыптарды игерді, бұл оқу процесін қызықты әрі нәтижелі етеді.
Мысалы, Б.Таймасова 5 "А" сынып оқушылары үшін өткізген "аралас сан" тақырыбындағы сабақта математикалық операцияларды визуализациялау үшін білім беру қосымшалары қолданылды. Бұл балаларға аралас сандармен жұмыс істеу ережелерін есте сақтап қана қоймай, сонымен қатар мұндай білімнің нақты өмірде қалай пайдалы болатынын түсінуге мүмкіндік берді — мысалы, көлемді немесе массаны өлшеу кезінде. Интерактивті бағдарламалар мен көрнекі құралдарды қолдану балаларға жаңа тақырыптарды, әсіресе абстрактілі ойлаудың жоғары деңгейін қажет ететін тақырыптарды тезірек және оңай қабылдауға көмектеседі.
К.Жұмабекованың 7 "А" сыныбына арналған "жақшаға ортақ факторды шығару" тақырыбындағы сабағында оқушыларға күрделі алгебралық өрнектерді кезең-кезеңімен талдауға мүмкіндік беретін мамандандырылған математикалық қосымшалар қолданылды. Анимация арқылы ортақ мультипликаторды шығару процесін визуализациялау әрекетті түсінікті ғана емес, сонымен қатар қызықты етті. Оқушылар нақты уақыт режимінде кері байланыс ала отырып, өз дағдыларын бағдарламада өз бетінше сынауға мүмкіндік алды.
А.Елмұрат 9 "А" сыныбы үшін "есептерді шешуде векторларды пайдалану" тақырыбында өткізген геометрия сабағы векторлық диаграммаларды құруға және талдауға мүмкіндік беретін интерактивті тапсырмаларды қамтыды. Компьютерлік бағдарламалардың көмегімен оқушылар векторлардың қасиеттерін, олардың бағыты мен шамасын зерттей алды, бұл Кеңістіктік байланыстарды тереңірек түсінуге ықпал етеді. Сандық форматтағы векторлармен жұмыс істеу студенттерге кеңістіктік ойлау деңгейін арттыра отырып, күрделі мәселелерді шешуде сенімділікті арттырады.
Б. Абилпий алгебра және талдау сабағы ерекше қызықты болды, онда 10 "А" сынып оқушылары арксинус, арккосинус, арктангенс және аркотангенсті оқыды. Кері тригонометриялық функцияларды сызу үшін арнайы қолданбаларды пайдалану студенттерге бұл функциялардың қалай өзгеретінін және қандай ерекшеліктерге ие екенін көрнекі түрде түсінуге мүмкіндік берді. Тақырыпты зерттеуге мұндай көзқарас мектеп оқушыларына формулаларды есте сақтап қана қоймай, олардың практикалық маңыздылығын түсінуге көмектесті, бұл математикалық білімді қолданбалы етеді.
Сондай-ақ, А.Жұматаеваның 6 "А" сыныбына арналған "теріс Рационал сандарды қосу" тақырыбындағы сабағы ойын элементтері бар практикалық тапсырмаларды қамтыды, бұл оқу процесін белсенді етті. Оқушылар қосу және азайту процестерін көрнекі түрде көрсететін онлайн калькуляторлар мен интерактивті кестелерді қолдана отырып, әр түрлі белгілері бар сандарды қосу мәселелерін шешті. Мұндай сабақтар балаларға материалды жақсы меңгеруге көмектеседі, өйткені олар ережелерді жаттап қана қоймай, оларды заманауи білім беру платформаларымен өзара әрекеттесу процесінде қолданады.
"Дискретті және интервалды вариациялық қатарлар" тақырыбындағы 11 "А" сыныбына арналған Алгебра және талдау сабағында оқушылар нақты статистиканы зерттеді, бұл оларға ғылыми зерттеулер мен ақпаратты талдаудағы математикалық әдістердің маңыздылығын түсінуге мүмкіндік берді. Деректермен жұмыс істеу мектеп оқушыларына статистиканы білу өмірде, соның ішінде экономикалық және әлеуметтік процестерді талдауда қалай пайдалы болатынын түсінуге көмектесті.
Семинардың қорытынды кезеңі мұғалімдер мен оқушылардың алған тәжірибелерін қорытындылау мен талқылауға арналды. Қалалық білім бөлімінің әдіскері М. Ибраева мұндай семинарларды өткізу білім беру сапасын жақсарту жолындағы маңызды қадам екенін атап өтті. Оның пікірінше, заманауи оқыту студенттерге білім беріп қана қоймай, олардың ақыл-ой қабілеттерін, ойлау икемділігі мен өзін-өзі талдау дағдыларын дамытуға ықпал етуі керек. Сондай-ақ, балалардың өз білімдерін нақты өмірлік жағдайларда қолдана алуы маңызды, бұл функционалдық сауаттылықты арттыру бағдарламасының басты мақсаттарының бірі болып табылады.
Осылайша, практикалық семинар озық технологиялар мен оқыту әдістерін қолдану оқушылардың оқуға деген көзқарасын қалай өзгерте алатынын көрсетті. Оқытудың интерактивті әдістері, AI енгізу, білім беру платформалары мен қосымшаларын қолдану Математиканы оқыту процесін көрнекі және қызықты етті, сонымен қатар балалардың логикалық және сыни ойлауын дамытуға ықпал етті.