Мамандықтың бәрі жақсы

Мамандықтың бәрі жақсы

15 қазан күні Төле би атындағы №19 жалпы білім беретін мектепте 3А және 3Ә сынып оқушыларына "Мамандықтың бәрі жақсы"тақырыбында кәсіптік бағдар беру бойынша сыныптан тыс сабақ өтті. Бұл іс-шара балаларда кәсіптер әлемі, олардың әр адамның және жалпы қоғамның өміріндегі маңызы туралы алғашқы идеяларды қалыптастырудағы маңызды кезең болды. Ұйымдастырушылар балаларға әртүрлі кәсіптер туралы айтып қана қоймай, олардың қызығушылықтарын, қабілеттері мен қалауларын ескере отырып, саналы таңдау жасаудың қаншалықты маңызды екенін түсінуге көмектесуді өздеріне жүктеді, деп хабарлайды No-comment.kz ақпараттық агенттігі.

Сабақтың мақсаты студенттерге кәсіби қызмет туралы негізгі білім беру, оларды алғашқы мансаптық ұмтылыстарды қалыптастыру процесінде қолдау, мақсат қоюға үйрету және жеке және әлеуметтік даму үшін еңбектің маңыздылығын көрсету болды. Сондай-ақ, ұйымдастырушылар балаларға өздерінің күш-жігері мен білімдерін таңдаған ісіне жұмсайтын адал маман біздің еліміздің дамуына маңызды үлес қоса алатындығын түсінуге тырысты.

Іс-шара қандай мамандықтар бар екенін және олардың күнделікті өмірде қандай рөл атқаратынын талқылаудан басталды. Мұғалім балалармен бірге дәрігерлер мен мұғалімдерден бастап құрылысшылар мен фермерлерге дейін әр мамандықтың маңыздылығын талқылады. Балалар әңгімеге белсенді қатысып, сұрақтар қойып, әртүрлі кәсіп өкілдерінің не істеп жатқаны туралы өз білімдері мен болжамдарымен бөлісті. Бұл оларға кез келген мамандық сүйіспеншілікпен және жауапкершілікпен орындалса, маңызды екенін түсінуге мүмкіндік берді.

Сабақтың жарқын бөліктерінің бірі әртүрлі кәсіптердің иелерімен танысу болды. Сыныптарға шақырылған қонақтар-әр түрлі қызмет салаларының өкілдері келіп, балаларға өз жұмыстары, оның ерекшеліктері мен маңызы туралы айтып берді. Мысалы, дәрігер адамдардың денсаулығына қамқорлық жасаудың маңыздылығын түсіндірді, құрылысшы үйлерді құруға қалай көмектесетіні туралы айтты, ал мұғалім оқушылармен тәжірибесімен бөлісті. Қонақтар балалар өз жұмысының мәнін оңай түсінуі үшін қарапайым және қызықты сөйлеуге тырысты.

Әр мамандықтың өкілдері неге жұмысқа тиісті киіммен келетіні туралы әңгіме ерекше қызығушылық тудырды. Балалар форма немесе арнайы киім кәсіби міндеттерді орындауға көмектесіп қана қоймай, әр кәсіптің маңыздылығы мен бірегейлігін баса көрсететінін білді. Мысалы, дәрігерлер пациенттерді инфекциядан қорғау үшін халат киеді, ал құрылысшылар өз қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін дулыға киеді. Бұл балаларға әр кәсіптегі жұмыс бөлшектері әр түрлі болуы мүмкін екенін көруге көмектесті, бірақ олардың барлығы маңызды.

Мамандықтармен танысқаннан кейін оқушылар: "мен өскенде кім боламын?"Бұл сұрақ талқылаудың басты тақырыбына айналды және әр оқушы оған жауап табуға тырысты. Балалар өздерінің армандары мен жоспарларымен бөлісті, кім болғысы келетінін және неге сол немесе басқа мамандыққа тартылатынын айтты. Кейбіреулер мұғалім болғысы келетінін айтты, өйткені олар басқаларға үйренуге көмектескенді ұнатады. Басқалары адамдарды емдеу үшін дәрігер мамандықтарын немесе өмірді құтқару үшін өрт сөндірушілерді таңдады. Талқылау барысында балалар мамандық таңдау тек тілек емес, олардың болашағын анықтайтын маңызды шешім екенін түсінді.

Сабаққа қызықты қосымша іс-шараға таңдалған мамандыққа сәйкес келетін киіммен келу тапсырмасы болды. Бұл балалардың ерекше қызығушылығын тудырды, өйткені әркім өз таңдауының ерекшеліктерін мүмкіндігінше дәл көрсетуге тырысты. Сыныптар жарқын бейнелерге толы болды: біреу ақ халат киіп, дәрігер бейнеленген, біреу құрылысшының шляпасын киген, ал біреу аспаздың алжапқышын киген. Мұндай ойын формасы балаларға мамандықтың ерекшелігін жақсы сезінуге және оны оқуға деген қызығушылықты арттыруға мүмкіндік берді.

Мұғалімдер сабақтан кейін көптеген балалар өздерінің күшті жақтары, құмарлықтары мен қалаулары туралы саналы түрде ойлана бастағанын атап өтті. Балалар мамандық таңдау олардың болашағына, сондай — ақ қоғам өміріне әсер ететін жауапты шешім екенін түсінді. Мұғалімдер сонымен қатар балаларға мамандық тек пайдалы ғана емес, сонымен бірге рахат әкелуі керек екенін еске салды, өйткені сүйіспеншілікпен орындайтын жұмыс әрқашан қуаныш пен шабыттың қайнар көзіне айналады.

Сабақта еңбектің маңыздылығы тақырыбына ерекше назар аударылды. Мұғалімдер еңбек тек ақша табудың тәсілі ғана емес, сонымен қатар басқаларға пайдалы нәрсе жасау мүмкіндігі екенін түсіндірді. Балалар мамандықтағы жетістік адалдыққа, еңбекқорлыққа және үнемі үйренуге және жетілдіруге деген ұмтылысқа байланысты екенін білді. Бұл қасиеттер құрметтелетін және бағаланатын маман болуға көмектеседі.

Сабақ таңдалған кәсіптің әр адамның және жалпы елдің болашағына қалай әсер ететінін талқылаумен аяқталды. Мұғалімдер табысты мамандар экономика, мәдениет және әлеуметтік саланың дамуына үлес қосып жатқанын айтты. Бұл балаларды өздерінің болашағы жеке таңдау ғана емес, сонымен бірге қоғам алдындағы жауапкершілік екенін түсінуге шабыттандырды.

Сабақ қорытындысы көрсеткендей, балалар жаңа білім алып қана қоймай, болашақ туралы ойлаудың қаншалықты маңызды екенін жақсы түсіне бастады. Олар күш салып, өздеріне сену арқылы мамандық туралы армандары шындыққа айналуы мүмкін деп ойлады. Іс-шара сонымен қатар балалардың қарым-қатынас, талдау дағдыларын және кейінгі өмірде пайдалы болатын мақсаттар қою дағдыларын дамытуға көмектесті.

Оқушылардың ата-аналары өткізілген сабақ туралы біліп, осындай бастама үшін мектепке алғыстарын білдірді. Олар мұндай іс-шаралар балаларға өздерінің қызығушылықтарын сезінуге және өз қабілеттеріне деген сенімділікті дамытуға көмектесетінін атап өтті. Көптеген ата-аналар сабақтан кейін балалары мамандықтар туралы көбірек сұрақтар қоя бастағанын, олардың армандарына байланысты кітаптар мен фильмдерге қызығушылық таныта бастағанын айтты.

Мектеп мұғалімдері де бұл шараны жоғары бағалады. Олар кәсіптік бағдар беру сабақтары балаларға әр еңбек маңызды болатын үлкен қоғамның бір бөлігі ретінде сезінуге көмектесетінін атап өтті. Мұғалімдер мектеп бағдарламасына сабақтар мен талқылаулардың жаңа түрлерін қоса алғанда, кәсіби өзін-өзі анықтау тақырыбын дамытуды жалғастыруға ниет білдірді.

"Мамандықтың бәрі жақсы" сыныптан тыс сабағы тек білім беру іс-шарасы ғана емес, сонымен қатар балалардың жүрегінде із қалдырған шабыттандыратын оқиға болды. Бұл Мамандықтар әлемін зерттеудегі ең кішкентай қадамдар да болашақта үлкен жетістіктерге негіз бола алатынын көрсетті.

Қазір оқылып жатыр

Толығырақ

Премьер-Министрдің орынбасары – Ұлттық экономика министрі Нұрлан Байбазаров Сенат Парламентінің клуарында мемлекеттік қарыз көлемі туралы журналистердің сұрағына...