Түркістан қаласының Ш. Ниязова атындағы жалпы білім беретін мектепте "Балалар кітапханасы" жобасы аясында 5-7 сынып оқушылары арасында "Менің атым Қожа" хикаяты оқу және талқылау бойынша дөңгелек үстел өтті. Бұл оқиға жазушы Бердібек Соқпақбаевтың туғанына 100 жыл толуына орайластырылды, оның шығармалары тереңдік пен өмірлік шындыққа толы, көптеген жылдар бойы қазақстандық оқушылар арасында сүйікті болып қала береді. Көптеген студенттер үшін оның шығармашылығымен, әсіресе "Менің атым Қожа" хикаятымен танысу өзін және қоршаған әлемді танудың маңызды кезеңіне айналады, деп хабарлайды No-comment.kz ақпараттық агенттігі.
Дөңгелек үстелді ұйымдастырушылар балаларды көрнекті қазақ жазушысымен таныстырып қана қоймай, олардың классикалық әдебиетке деген қызығушылығын оятып, мағыналы оқу және оқуды талқылау дағдыларын қалыптастыруды мақсат етті. "Менің атым Қожа" хикаяты кездейсоқ таңдалмады: бұл шығарма, презентацияның қарапайымдылығына қарамастан, өсудің, достықтың, жауапкершіліктің және өзіңіз болуға батылдықтың маңызды тақырыптарын көтереді.
Дөңгелек үстелдің көптеген қатысушылары Қожаның тарихымен таныс болды және оқығандары туралы әсерлерімен қуана бөлісті. Кейбіреулер үшін кітаптың кейіпкерлері үлгі болды, ал басқалары үшін олар әрқашан білдіре алмайтын өз ойлары мен сезімдерінің көрінісі болды. Талқылау барысында балалар диалогқа белсенді қатысып, өз пікірлерімен бөлісті және басты кейіпкердің мінезі мен оның іс-әрекеттері туралы ойлады. Олар Қожаның қандай қасиеттері оларға жақын екенін және қайсысы, керісінше, оларға жат болып көрінетінін талқылады. Бұл пікірталас сыни тұрғыдан ойлауды дамытып қана қоймай, балаларға әдеби кейіпкерлерге және айналасындағыларға сезімталдықты үйретті.
Соқпақбаевтың хикаяты әр балаға жақын мәселелерді қозғаумен құнды: бұл ата-аналармен күрделі қарым-қатынас, шынайы достықты іздеу, өзін дәлелдеуге және түсінуге деген ұмтылыс. Жазушы жасаған бейнелер жас ұрпаққа жақын және түсінікті. Дөңгелек үстел барысында оқушылар Қожа іс-әрекетінің себептерін талдап, оның қателіктерін талқылап, оның кейде неге күтпеген, тіпті батыл әрекет еткенін түсінуге тырысты. Көптеген адамдар Қожаның алапес ауруына қарамастан, жанашырлық танытатынын атап өтті, өйткені оның әрекеттері шынайы және шынайы. Қазіргі жасөспірімдер үшін оның ішкі тәжірибесі сипатталған бұл шынайылық пен жеделдік әсіресе маңызды.
Дөңгелек үстел әдеби шығарманы талқылауға арналған алаңға ғана емес, сонымен қатар балалар өздерінің тәжірибелері мен қиындықтарын көре алатын айнаға айналды. Қиын жағдайда өмір сүретін, бірақ адалдық пен батылдықты сақтайтын Қожа балаларға өздеріне адал болу маңызды екенін көрсетті. Оның хикаяттар мектеп оқушылары үшін батылдық, жауапкершілік және басқаларға құрмет сабағына айналды.
Талқылау барысында балалар достық пен өзара түсіністік мәселелерін қозғады. Көптеген адамдар хикаяты кейіпкерлері бізді басқаларға шыдамдылық танытуға үйрететінін атап өтті, тіпті олардың мінез-құлқы бізге ерекше немесе оғаш болып көрінсе де. Қожа, шынайы және ашық адамның үлгісі ретінде, адамдар әртүрлі болуы мүмкін екенін еске салады, бірақ әрқайсысы құрмет пен қабылдауға лайық. Бұл шығарма балаларды өз өмірі туралы және достарымен, жақындарымен және мұғалімдерімен қарым-қатынасы туралы ойлауға итермелейді.
Дөңгелек үстелдің негізгі аспектілерінің бірі қазіргі жасөспірімдердің өміріндегі кітаптың рөлін талқылау болды. Мұғалімдер мен кітапханашылар "Менің атым Қожа" хикаяты қарапайымдылығы мен қол жетімділігінің арқасында оқуға үйренбегендердің де назарын аудара алатынын атап өтті. Көптеген оқушылар үшін бұл қазақ әдебиеті мен мәдениеті әлеміне тереңірек енудің алғашқы қадамы болды. Талқылау барысында оқушылар өз әсерлерімен және шынайы ойларымен бөлісіп, Қожа тарихы олардың кітаптарға деген қызығушылығын оятқанын мойындады.
Талқылаудың тағы бір маңызды тақырыбы Отбасылық құндылықтар мен үлкендерге деген құрмет болды. Қожаның ата-анасымен қарым-қатынасының объективі арқылы мектеп оқушылары кейде қатаң тыйымдар мен жазалардан гөрі түсіну мен қолдау маңызды екенін білді. Бұл аспект көптеген адамдарда резонанс тудырды, өйткені ұрпақтар арасындағы түсіністік мәселелері көбінесе осы жастағы балаларға қатысты. Мұғалімдер балаларға ата – аналары мен мұғалімдеріне басқаша қарауға көмектесетін осындай кітаптар екенін атап өтті-олар кейде өз көзқарастарын түсінбесе немесе бөліспесе де, оларға қамқорлық жасайтын және алаңдайтын адамдар сияқты.
Дөңгелек үстел барысында мектеп оқушылары әдеби кейіпкерлердің қалай үлгі бола алатынын талқылады. Қожа өзінің барлық еркеліктеріне қарамастан, төзімділікке, батылдыққа және адалдыққа үйрететін кейіпкер. Ол өз пікірін білдіруден және өз көзқарасын қорғаудан қорықпайды, бұл жасөспірімдер үшін маңызды қасиет. хикаяты барысында балалар өз принциптерін қорғауға мәжбүр болған өмірлеріндегі жағдайлармен бөлісті және өздеріне және басқаларға адал болу нені білдіретінін талқылады.
Дөңгелек үстелдің қорытынды бөлімі Соқпақбаевтың Қожа бейнесін жасау үшін қолданған әдеби тәсілдерін талдауға арналды. Мұғалімдердің жетекшілігімен оқушылар шығарманы одан да қызықты ететін әзіл, ирония және қазақ табиғатының көркем суреттемелері сияқты хикаятының стилистикалық ерекшеліктерін талдады. Бұл оқушыларға әдебиет тек сюжет емес, сөз арқылы ойлар мен эмоцияларды жеткізу өнері екенін түсінуге көмектесті.
Талқылаудан кейін оқушылар дөңгелек үстелді ұйымдастырушыларға сұрақтар қоюға және Бердібек Соқпақбаевтың басқа да шығармалары туралы өз ойларымен бөлісуге мүмкіндік алды. Көбісі қазақстандық әдебиет пен мәдениет туралы көбірек білуге, сондай-ақ жазушының басқа да шығармаларын оқуды жалғастыруға ниет білдірді. Әдебиетке деген бұл қызығушылық іс-шараның басты нәтижесі болып табылады, өйткені ол балаларға жаңа көкжиектер ашады және оларға әлемде өз орнын табуға көмектеседі.
Дөңгелек үстел соңында әр қатысушыға талқыланатын тақырыпқа белсенді қатысқаны және шынайы қызығушылық танытқаны үшін алғыс ретінде Соқпақбаевтың кітабы сыйға тартылды.