Қауіпсіз болашаққа қадам

Қауіпсіз болашаққа қадам

2024 жылғы 14 қазанда Түркістандағы Ө.Жәнібеков атындағы № 27 мектеп-лицейінде қауіпсіз мінез-құлық пен қазіргі әлемдегі өмірге саналы көзқарасты қалыптастыруға бағытталған бірыңғай тәрбие сағаттары өткізілді. Оқу сабақтары қауіпсіздіктің әртүрлі аспектілерін, соның ішінде Цифрлық ортадағы мінез-құлықты, тағамға дұрыс көзқарасты және күнделікті өмірдегі қауіпті жағдайларды тануды қамтитын 1-11 сынып оқушыларына арналған профилактикалық бағдарламалар аясында өтті. Бұл сабақтар балалар мен жасөспірімдерге оларды қорғауға қажетті білім беру және олардың белсенділігі мен қарым-қатынасына байланысты ықтимал қауіптер туралы хабардарлықты арттыру мақсатында жасалған, деп хабарлайды No-comment.kz ақпараттық агенттігі.

Сабақтарда маңызды орынды цифрлық кеңістіктегі қауіпсіз мінез-құлық тақырыбы алды. Цифрлық және әлеуметтік медиа дәуірінде балалар жас кезінен бастап құрылғылар мен интернетке тап болады. Көбінесе олар виртуалды орта көптеген қауіптерді жасыра алатынын білмей, осы әлемге енеді. Сондықтан бірінші сынып оқушыларына жеке ақпаратты бейтаныс адамдармен бөліспеу, күшті парольдерді қолдану және күдікті сілтемелерден аулақ болу сияқты негізгі ережелер үйретілді. Екінші жағынан, орта мектеп оқушыларына құпия деректерді қорғау, аккаунттардың құпиялылығы және әлеуметтік медианы сауатты пайдалану туралы толығырақ ақпарат берілді. Бұл оларға сандық беделін құруға саналы түрде қарауға және болашағына әсер етуі мүмкін ойланбаған әрекеттерден аулақ болуға мүмкіндік береді.

Бастауыш сынып оқушылары үшін азық-түлік комбинациясы тақырыбында сабақ ұйымдастырылды. Балаларға тағамның қандай комбинациясы денсаулыққа кері әсер етуі мүмкін екенін түсіндірді, мысалы, жеміс қосылған сүт немесе көмірсулары бар ақуыз өнімдері. Бұл балаларға дұрыс тамақтанудың негіздерін түсіну және тамақ таңдауға сауатты көзқарас қалыптастыру үшін жасалды. Салауатты тамақтану әдеттері балалық шақта қалыптасады және мұндай білім балаларға аллергияға, ас қорыту проблемаларына және дененің басқа жағымсыз реакцияларына әкелуі мүмкін жалпы қателіктерден аулақ болуға көмектеседі.

Келесі маңызды тақырып супермаркеттегі қауіпсіз мінез-құлық және дұрыс тамақ таңдау болды. Балалар тауарларды таңдағанда не іздеу керектігін білді — жарамдылық мерзімін қалай тексеруге болады, құрамға назар аударыңыз, жасанды қоспалар мен зиянды ингредиенттері бар өнімдерден аулақ болыңыз. Бұл білім балалардың болашақта сапасыз немесе ықтимал қауіпті өнімдерді тұтынумен байланысты қажетсіз тәуекелдерден аулақ болуға көмектесетін саналы таңдау жасау қабілетін дамытады.

Барлық оқушылар үшін күдікті заттарды тану және оларды анықтау кезіндегі мінез-құлық сабақтары да қарастырылды. Мұғалімдер балаларға нақты іс-қимыл алгоритмін берді: объектіге қол тигізбеу, ересек адамға ескерту, қауіпсіз қашықтыққа бару және Олжа туралы шұғыл қызметтерге хабарлау. Мұндай әрекеттер тізбегі студенттерге сақтықты қажет ететін жағдайларда белгіленген ережелерді сақтау өте маңызды екенін түсінуге көмектеседі және оларға мұқият және мұқият болуды ескертеді. Бұған қоса, балаларға кейбір заттардың неліктен қауіп төндіретінін және қалалық ортада олармен байланыста болудан қалай аулақ болу керектігін түсіндірді.

Сабақта талқыланатын аспектілердің бірі-тамақ эксперименттеріне жол бермеу. Балалар ересектердің рұқсатынсыз кейбір қарапайым өнімдерді араластырудың ықтимал қауіптері туралы білді. Мысалы, сірке суы мен сода араластыру химиялық реакцияны тудыруы мүмкін, бұл ең жақсы жағдайда жағымсыз иіс немесе зиянды тұнба тудырады, ал ең нашар жағдайда күйікке немесе басқа жарақаттарға әкеледі. Бұл принциптерді білу оқушыларға күнделікті өмірде эксперименттер қауіпті болуы мүмкін және ережелерді сақтауды қажет ететінін түсінуге мүмкіндік береді.

Орта мектеп оқушыларына сыртта күдікті заттардан аулақ болу қаншалықты маңызды екендігі туралы айтылды. Бұл әрекет жасөспірімдер күнделікті серуендеу кезінде кездесетін әртүрлі қауіпті нысандарды қамтыды. Балаларға ерекше немесе күдікті нәрсе табылған кезде затқа қол тигізбеу және бұл туралы ересектерге немесе Құқық қорғау органдарына хабарлау маңызды екенін еске салды. Мұндай білім жасөспірімдерге ықтимал қауіпті жағдайларға барабар жауап беруге және олардың қауіпсіздігіне қауіп төндіретін күтпеген оқиғалардың алдын алуға көмектеседі.

Осы тәрбие сағаттарының мақсаты-тұлғаның жан-жақты және үйлесімді дамуына ықпал ету. Тәрбиешілер балаларды нақты біліммен қамтамасыз етіп қана қоймай, олардың іс-әрекеттері үшін жауапкершілік, айналасындағыларға және ұлттық мәдениетке деген құрмет сияқты қасиеттерді сіңіруге тырысты. Балалар азаматтық жауапкершілікті, ұлттық сананы, рухани байытуды және мәдени хабардарлықты дамытуға ықпал ететін құнды ақпарат алды. Тәрбие іс-шаралары балалардың қажеттіліктері мен жасын ескере отырып ұйымдастырылды, бұл әр оқушының қатысуы мен қорғалуын сезінетін білім беру ортасын құруға мүмкіндік берді.

Тәрбие сағаттарының негізгі міндеті-балалардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету ғана емес, сонымен бірге олардың денсаулығына қамқорлық жасауға, саналы шешім қабылдауға және басқаларға көмектесуге деген ұмтылысты қалыптастыру. Осы сабақтар барысында оқушылар өз іс-әрекеттерін түсінуге және бағалауға, жанжалдарды шешу жолдарын табуға, өзара көмек көрсетуге және бірлесіп жұмыс істеуге ұмтылуға үйренді. Әр жас үшін тәрбиешілер балалардың шығармашылық әлеуетін ашуға, өз бетінше ойлау дағдыларын дамытуға және жеке және қоғамдық қауіпсіздік негіздерін үйренуге мүмкіндік беретін орта құруға ұмтылды.

Бұл сабақтардың негізгі міндеттерінің бірі әр оқушы өзін мағыналы және түсінікті сезінетін эмоционалды тұрақты және достық атмосфераны дамыту болды. Мұғалімдер студенттерге теориялық білім беріп қана қоймай, олар үшін сенімді қарым-қатынасты қалыптастыруға ықпал ететін эмоционалды қолдау құруға тырысты. Осы тәрбие сағаттарындағы жағдай әр баланың өзін ұжымның бір бөлігі ретінде сезінуіне және өзінің және айналасындағылардың қауіпсіздігі үшін жауапкершілікті сезінуіне бағытталған.

Сандық сауаттылық, денсаулық және қауіпсіздік сияқты әртүрлі тақырыптарды қамтыған бұл сабақтар жан-жақты дамыған тұлғаны қалыптастыруда маңызды рөл атқарады. Мектеп оқушылары заманауи жағдайларда сенімді және қауіпсіз шарлауға, өздерін және жақындарын қорғауға, сондай-ақ өмірдің барлық аспектілерінде саналы таңдау жасауға көмектесетін білім мен дағдыларға ие болды.

Қазір оқылып жатыр

Толығырақ

Премьер-Министрдің орынбасары – Ұлттық экономика министрі Нұрлан Байбазаров Сенат Парламентінің клуарында мемлекеттік қарыз көлемі туралы журналистердің сұрағына...