Күзгі демалыста оқушыларға демалуға ғана емес, сонымен қатар жеке қасиеттерін дамытуға, білім мен мәдени тәжірибені байытуға тамаша мүмкіндік беріледі. Түркістан қаласындағы Ө.Жәнібеков атындағы № 27 мектеп-лицейі 7А сынып оқушыларының сынып жетекшісі А.Жанбаевамен бірге Түркістан облыстық "Фараб" әмбебап ғылыми кітапханасына сапары ұйымдастырылды. Бұл сапар "Біртұтас тәрбие" бағдарламасы мен "балалар кітапханасы" жобасының бір бөлігі болды, ол оқушылар арасында оқуға және білім беру белсенділігіне қызығушылықты арттыруға, сондай-ақ оларда жоғары азаматтық және адамгершілік құндылықтарды қалыптастыруға бағытталған, деп хабарлайды No-comment.kz ақпараттық агенттігі.
"Балалар кітапханасы" жобасының өршіл мақсаттары бар – оқуды танымал ету, балаларға кітапқа деген сүйіспеншілікті ояту және олардың жан-жақты дамуына жағдай жасау. Ол оқушылардың өмірінде оқуды өзектендіруге, олардың оқу белсенділігін арттыруға және мәдени құзыреттіліктерін дамытуға арналған. Қазіргі әлемде, балалардың хоббиі көбінесе цифрлық құрылғылармен шектелетін болса, оларға қызықты ғана емес, сонымен қатар олардың жеке өсуіне пайдалы балама ұсыну өте маңызды.
Кітапханаға сапар аясында 7А сынып оқушылары "Фараб" кітапханасы ұсынатын білім мен мәдениет атмосферасын сезіне алды. Көптеген балалар үшін бұл жаңа тәжірибе болды – кітапханаға ұйымдасқан түрде бару, бұл оқу мен кітаптарды басқа қырынан қарауға мүмкіндік берді. Кітапхана қызметкерлері оқушыларға әртүрлі кітап жинақтарымен, кітапхана тарихымен және дербес білім беру үшін ұсынатын мүмкіндіктерімен таныстыру арқылы арнайы бағдарлама дайындады. Оқушылар оқудың жеке тұлғаны қалыптастыру үшін қаншалықты маңызды екенін және оның дүниетанымды кеңейтуге, моральдық құндылықтарды нығайтуға және сыни ойлауды дамытуға қалай ықпал ететінін білді.
Жобаның және кітапханаға барудың басты міндеттерінің бірі оқушылар арасында Оқу мәртебесін арттыру болды. Олар оқуды міндетті әрекет ретінде емес, идеялар, бейнелер мен Мәдениеттер әлемінде саяхаттау тәсілі ретінде қабылдауы маңызды. Оқушылар классикалық әдебиеттен қазіргі әдебиетке дейінгі әртүрлі жанрлардан кітаптарды таңдай алды, бұл олардың әрқайсысына ұнайтын нәрсені табуға мүмкіндік берді. Кітапханашылар "демалыста кітап оқимыз" атты тақырыптық акция өткізді, оның аясында оқушылар өздерінің жас тобына сәйкес келетін әдебиеттерді таңдау бойынша ұсыныстар алды. Оқушылар кітаптардың өмірлерінде қалай серік және көмекші бола алатынын, сондай-ақ жаңа қызығушылықтар мен хоббилерге шабыт бере алатынын шынымен бағалай алды.
Балалардың мәдени тәрбиесі де маңызды сәт болды, өйткені әдебиет адамгершілік құндылықтар мен азаматтық жауапкершілікті қалыптастырудың қуатты құралы ретінде қызмет ететіні белгілі. Сынып жетекшісі А. Жанбаева кітапханашылармен бірге кітаптардың өз елінің мәдени және тарихи мұрасына қатыстылығын түсінуге, дәстүрлер мен тарихты құрметтеуге қалай көмектесетініне назар аударды. Оқушылар әлемдік әдебиеттің ғана емес, қазақстандық әдебиеттің де шығармаларымен танысты, бұл оларға өз халқының мәдени дәстүрлерінің тереңдігін түсінуге мүмкіндік берді. Патриотизмді оятатын, адалдықты, адалдықты, айналасындағыларға құрмет пен әділеттілік сезімін тәрбиелейтін мұндай кітаптар балаларға қатты әсер етті.
Жобаның маңызды міндеті өмірде қажетті мәдени және оқу құзыреттерін дамыту болып табылады. Кітапханаға бару 7А сынып оқушыларына кітап қорымен танысып қана қоймай, ақпаратпен жұмыс істеу дағдыларын алуға көмектесті. Балалар қажетті әдебиеттерді қалай табуға, әртүрлі ақпарат көздерімен жұмыс істеуге және ең маңыздысын бөліп көрсетуге үйренді. Бұл білім мен дағдылар олардың әрі қарайғы оқу іс-әрекеттері үшін пайдалы болады. Сонымен қатар, кітапханаға экскурсия оқушылардың коммуникативтік дағдыларын дамытуға ықпал етті. Кітапханашылармен қарым – қатынас жасау, сыныптастарымен кітаптарды талқылау, әсер алмасу-осының бәрі балалардың өз ойларын білдіру, пікірлерімен бөлісу және басқалардың көзқарасын құрметтеу қабілетін нығайтты.
Оқу және ойын арқылы оқушылардың бос уақытын ұйымдастыру – "балалар кітапханасы"жобасының тағы бір маңызды аспектісі. Кітапхана әдебиетпен танысудан басқа оқушыларға әдеби викториналар мен ойындарға қатысуды ұсынды. Бұл іс-шаралар сапардың ойын-сауық бөлігі ғана емес, сонымен қатар балалардың зейіні, есте сақтау қабілеті және талдау қабілеті сияқты маңызды қасиеттерін дамытуға көмектесті. Әдеби викториналар балаларға оқылған шығармалар бойынша білімдерін жетілдіруге және алған білімдерін тәжірибеде қолдануға мүмкіндік берді. Олар сұрақтарға жауап берді, сюжеттерді талқылады, шығармалардың егжей – тегжейін есте сақтауға тырысты-бұл олардың интеллектуалды қабілеттерінің дамуына оң әсер етті.
Сапар соңында әр оқушыға демалыста оқу үшін кітап таңдау ұсынылды. Сынып жетекшісі А. Жанбаева оқушылардың қызығушылықтары мен қалауларын ескере отырып, ұсынылған әдебиеттер тізімін жасауға көмектесті. Өз бетінше оқу дағдыларын одан әрі нығайту үшін оқырмандар күнделіктерін жүргізу ұсынылды, онда балалар өз әсерлерін жазып, қызықты дәйексөздер жазып, демалыстан кейінгі сынып сағаттарында талқылауға арналған сұрақтарды тұжырымдай алады. Бұл тәсіл балаларды оқуға ынталандырып қана қоймайды, сонымен қатар аналитикалық ойлауды дамытуға, өз ойларын айтуға және оқығандарын бағалауға ықпал етеді.
Күзгі демалыс аяқталғаннан кейін сынып сағаттарын ұйымдастыру жоспарлануда, онда оқушылар оқыған кітаптарын талқылай алады, алған әсерлерімен бөлісе алады, басқалардың пікірін тыңдай алады және шығармаларда қозғалған маңызды тақырыптар туралы пікір айта алады. Бұл пікірталастар оқушыларға оқығандарын жақсы түсінуге, құрдастарының пікірлерін құрметтеуге және олардың ішкі әлемін байытуға көмектеседі.
Осылайша, "балалар кітапханасы" жобасы және оның аясында ұйымдастырылған "Фараб" Түркістан облыстық әмбебап ғылыми кітапханасына сапары оқушылармен тәрбие жұмысының маңызды элементтеріне айналды. Бұл тәжірибе балалардың ой-өрісін кеңейтуге және оқу құзыреттерін дамытуға ғана емес, сонымен қатар олардың мәдени және адамгершілік қалыптасуына ықпал етеді. Жылдам дамып келе жатқан әлемде, ақпарат әртүрлі цифрлық форматтарда қол жетімді болған кезде, терең білім мен рухани байытудың қайнар көзі ретінде дәстүрлі оқуға деген қызығушылықты сақтау маңызды.
"Балалар кітапханасы" жобасы аясында жүзеге асырылған бастама оқудың балалардың жеке дамуы үшін қызықты, пайдалы және маңызды болуы мүмкін екенін көрсетті. Бұл жоба өскелең ұрпақ үшін адамгершілік бағдарлардың тұрақты жүйесін қалыптастыра отырып, білім беру, Мәдени және тәрбиелік мақсаттарды біріктіретін оқушылардың бос уақытын ұйымдастыруға кешенді көзқарастың маңыздылығын атап көрсетеді.