Түркістан қаласының № 28 мектеп-лицейінде 2-7 сынып оқушыларын жинаған "Зерде" республикалық зерттеу жобасының мектеп кезеңі өтті. Бұл іс-шара оқушылардың ғылыми зерттеулерге деген қызығушылығын дамыту, олардың таланттарын анықтау және жастардың зияткерлік әлеуетін қолдау үшін маңызды алаңға айналды, деп хабарлайды No-comment.kz ақпараттық агенттігі.
Байқаудың мақсаты-оқушылар арасында зерттеу қызметін насихаттау, дарынды оқушылар мен олардың жетістіктерін анықтау, сондай-ақ өскелең ұрпақтың зияткерлік қабілеттерін дамыту қажеттілігіне қоғамның назарын аудару. Байқау қатысушыларға өздерінің білімдері мен дағдыларын көрсетіп қана қоймай, өз жобаларын одан әрі дамыту үшін қазылар алқасынан құнды ұсыныстар алуға мүмкіндік берді.
Конкурсты өткізу үшін жобаларды қорғау кезеңдерінің егжей-тегжейлі сипаттамасын, бағалау критерийлерін және үздік жұмыстарды іріктеу рәсімін қамтитын іс-шаралар жоспары бекітілді. Басты назар жобалардың мазмұнды бөлігіне ғана емес, сонымен қатар өзіндік ерекшелігіне, Материалды ұсыну сапасына және қатысушылардың өз тұжырымдарын дәлелдей білуіне аударылды. Қатысушылар дайындықтың жоғары деңгейін көрсетті, бұл қазылар алқасына ең перспективалы жұмыстарды анықтауға мүмкіндік берді.
Биыл байқауға 7 оқушы қатысып, түрлі бағыттар бойынша 5 жоба ұсынды. Әрбір жоба бірегей болды және авторлардың жеке қызығушылықтары мен құмарлықтарын көрсетті, бұл байқауға әртүрлілік пен шығармашылық атмосфера берді. Жоба тақырыптары экология мен биологиядан бастап әлеуметтік зерттеулер мен техникалық инновацияларға дейінгі көптеген ғылыми бағыттарды қамтыды.
Байқаудың міндеттерінің бірі оқушылардың зерттеу дағдылары мен аналитикалық ойлау қабілетін дамыту болды. Оқушылар өз жобаларын ұсынып қана қоймай, қазылар алқасының сұрақтарына жауап беруді, сынды талдауды және өз нәтижелерін түзетуді үйренді. Бұл оларға нақты зерттеушілердің қалай жұмыс істейтінін жақсы түсінуге және одан әрі оқу мен өмірде пайдалы тәжірибе жинауға мүмкіндік берді.
Жобаларды қорғау процесі презентация форматында өтті, онда әр қатысушы өз жұмысының нәтижелерімен бөлісті, зерттеу мақсаттарын, қолданған әдістерін және қорытындыларын сипаттады. Қатысушылар көрнекі материалдарды, макеттерді және тіпті эксперименттерді пайдалана отырып, өз өнерлерін қызықты және есте қаларлық етуге тырысты. Олардың сенімділігі, шығармашылығы және білімге деген құштарлығы қазылар алқасы мен көрермендерді таң қалдырды.
Байқау қазылар алқасы бірқатар критерийлер бойынша қатысушылардың жұмыстарын мұқият бағалаған мұғалімдер мен мектеп әкімшілігінің өкілдерінен тұрды: тақырыптың өзектілігі, зерттеудің тереңдігі, идеяның өзіндік ерекшелігі, қорытындылардың қисындылығы, сондай-ақ презентацияның сапасы. Олар ұсынылған жобаларды талдап қана қоймай, қатысушылармен белсенді түрде өзара әрекеттесіп, нақтылау сұрақтарын қойып, өз бақылауларымен бөлісті.
Әрбір жоба белгіленген критерийлер бойынша ұпайлармен бағаланды. Тек теориялық бөлікке ғана емес, сонымен бірге жұмыстың практикалық маңыздылығына да ерекше назар аударылды. Жобалары барлық талаптарға сай және жоғары баға алған қатысушылар конкурстың қалалық кезеңіне қатысу үшін таңдалды, онда олар өз жұмыстарын жоғары деңгейде ұсына алады.
Оқушылар таңдаған тақырыптар олардың қазіргі заманның өзекті мәселелеріне деген қызығушылығын көрсетті. Ұсынылған жобалардың ішінде ластанудың жергілікті экожүйелерге әсерін талдау, сондай-ақ мектеп ортасындағы қатынастарды зерттеуге бағытталған әлеуметтік зерттеулер сияқты экологияға қатысты жұмыстар болды. Жобалардың бірі техникалық инновацияларға арналды және қазылар алқасының ерекше қызығушылығын тудырған тұрмыстық тапсырмаларды жеңілдететін құрылғы жасауды сипаттады.
Іс-шара тек зерттеу презентациясының платформасы ғана емес, сонымен қатар барлық қатысушылар үшін маңызды білім беру тәжірибесі болды. Оқушылар өз құрдастарының күрделі мәселелерді қалай шешетінін, жаңа идеялар алып, өз жобаларын жасауға шабыт алғанын көре алды. Байқау сонымен қатар өз білімімен бөліскен, бір-біріне қолдау көрсеткен және командада жұмыс істеуді үйренген оқушылар арасындағы достық қарым-қатынасты нығайтуға ықпал етті.
Байқауды ұйымдастырушылар "Зерде" жастар арасында ғылым мен зерттеулерді насихаттаудағы маңызды қадам екенін атап өтті. Мұндай іс-шаралар балаларға оқуға деген қызығушылықты дамытуға көмектеседі, оларда жауапкершілік пен мақсаттарға жетуге деген ұмтылысты тәрбиелейді. Сонымен қатар, "Зерде" сияқты байқаулар оқушылардың болашақта қажетті дағдыларын қалыптастыруға ықпал етеді: сыни тұрғыдан ойлау, өз көзқарасын дәлелдей білу, ақпаратпен жұмыс істеу және стандартты емес шешімдерді табу.
Іс-шараны ұйымдастыруға қатысқан мұғалімдер оқушыларға жобаларды құруға деген құлшынысы мен шығармашылығы үшін алғыс білдірді. Олар қатысушылардың әрқайсысы үлкен жұмыс атқарғанын атап өтті, бұл дайындықтың жоғары деңгейі мен байқауға байыпты қарауды көрсетеді. Қатысушылардың ата-аналары да байқау балаларына өздерінің таланттарын ашуға және күш-жігері үшін танылуға тамаша мүмкіндік болғанын атап өтті.
Мектеп кезеңінің жеңімпаздары дипломдар мен өз жұмыстарын қалалық кезеңде ұсынуға мүмкіндік алды, онда олар басқа оқу орындарының үздік оқушыларымен бәсекелесуге мәжбүр болады. Мектеп әкімшілігі келесі кезеңге қатысу үшін таңдалған жобалар лицейді лайықты түрде таныстырып, оның оқушыларының жоғары дайындық деңгейін көрсете алатынына сенім білдірді.
Түркістан қаласының №28 лицейінде "Зерде" байқауы оқушыларды одан әрі дамытуға және шығармашылық ізденістерге шабыттандырған маңызды оқиға болды. Ол мектеп оқушыларының арасында талантты және қабілетті балалар бар екенін, қиындықтарды қабылдауға және қиын сұрақтарға жауап іздеуге дайын екенін көрсетті. Бұл іс-шара қоғамның болашағы бүгінгі күні білімге ұмтылатын және оны іс жүзінде қолдануға дайын адамдардың қолында деген сенімді нығайтты.
Ұйымдастырушылар байқау жыл сайынғы дәстүрге айналады, қатысушыларды көбірек тартады және оқушылар арасында зерттеу қызметін дамытуға ықпал етеді деп үміттенді. Мұндай іс-шаралар жастардың зияткерлік әлеуетін қалыптастыру үшін берік негіз қалайды және оқушыларды одан әрі жетістіктерге шабыттандырады. № 28 Лицей білім беру мекемесінің үлгісі болып қала береді, ол өз алдына тек оқыту ғана емес, сонымен қатар қоғамның дамуына елеулі үлес қоса алатын болашақ көшбасшыларды тәрбиелеу міндетін қояды.