Қазақстан Республикасының Орталық сайлау комиссиясы (ОСК) соңғы жылдары сайлаудың ашықтығын, тиімділігі мен әділдігін қамтамасыз ету үшін өз жұмысына озық технологиялар мен инновацияларды белсенді енгізуде. Бұл процесс қазіргі әлемнің қажеттіліктеріне жауап беріп қана қоймай, Қазақстанның демократиялық процестерді басқаруға цифрлық шешімдерді біріктіруге дайындығын көрсетеді. Қарқынды өзгеріп жатқан жаһандық ландшафт жағдайында сайлау азаматтардың ерік-жігерінің нысаны ғана емес, сонымен қатар мемлекеттік институттардың дамуының маңызды көрсеткіші болып табылады. Посткеңестік жүйеден қазіргі демократияға көшіп жатқан ел ретінде Қазақстан үшін сайлау процестері Мемлекеттік басқарудың прогрессивті сипатын көрсетуі өте маңызды.
Қазіргі заманғы технологиялар мен инновациялық тәсілдер ОСК жұмысының ажырамас бөлігіне айналады, кандидаттарды даярлау мен тіркеуден бастап дауыстарды санауға және нәтижелерді жариялауға дейінгі сайлау процесінің барлық кезеңдерін қамтиды. Электрондық тіркеу жүйелері және бюллетеньдерді өңдеуді автоматтандыру сияқты жаңа цифрлық құралдарды енгізу Ашық, тұрақты және сенімді дауыс беру жүйесін құруға бағытталған.
Соңғы жылдардағы басты жаңалықтардың бірі кандидаттарды тіркеудің электрондық жүйесін енгізу болды. Бұл жүйе үміткерлерге құжаттарды онлайн режимінде тапсыруға мүмкіндік береді, бұл тіркеу процесін едәуір жылдамдатады және мүмкін бюрократиялық кідірістерді азайтады. Бұл кезеңді цифрландыру қателіктердің, адами фактордың ықтималдығын азайтады және үміткерлерге тез және ыңғайлы өтініш беруге мүмкіндік береді. Бұл тәсілдің артықшылығы айқын: рәсімдерді жеделдету, аумақтық сайлау комиссияларына жүктемені азайту және ең бастысы процестің ашықтығын қамтамасыз ету.
Дауыстарды санауды автоматтандыру — ОСК жұмыс істейтін тағы бір маңызды бағыт. Бюллетеньдерді автоматты түрде өңдеу жүйесін енгізу дауыстарды санау жылдамдығын арттырып қана қоймай, қателер мен бұрмаланулардың ықтималдығын азайтуға мүмкіндік береді. Бұл саладағы қазақстандық тәжірибе автоматтандыру дауыс беру процесін жеңілдетіп қана қоймай, сайлауға деген қоғамдық сенімді нығайтуға ықпал ететінін дәлелдейді. Ашықтық пен қауіпсіздік-мұндай жүйелерді әзірлеу мен енгізудің негізгі принциптері.
Сонымен қатар, дауыс беру барысын бақылау және сайлау учаскелерін бақылау үшін цифрлық платформаларды пайдалану сайлаудың адалдығын қамтамасыз етуде маңызды рөл атқарады. ОСК азаматтар мен тәуелсіз бақылаушыларға сайлау процесін нақты уақыт режимінде бақылауға мүмкіндік беретін онлайн хабар тарату жүйелерін енгізді. Бұл жаңалық сайлауға деген сенім деңгейін едәуір арттырып, барлық мүдделі тараптарға учаскелерде болып жатқан оқиғаларды өз көздерімен көруге мүмкіндік берді. Көрнекі бақылау бюллетеньдерді манипуляциялау, процедураларды бұзу және басқа да заңсыз әрекеттер мүмкіндігін жоққа шығарады, бұл бұрын нәтижелердің заңдылығына күмәндануға себеп болуы мүмкін.
Дамудың тағы бір маңызды бағыты-өтініштер мен шағымдарды өңдеу үшін цифрлық платформа құру. Сайлау барысында сайлаушылар әртүрлі қиындықтар мен бұзушылықтарға тап болуы мүмкін. Онлайн режимінде шағым беру мүмкіндігі, сондай-ақ мұндай өтініштерді жылдам қарау дауыс беру процесін ашық және әділ етеді. Бұл сондай-ақ сайлау процесіне деген сенімділікті арттыруға ықпал етеді, өйткені сайлаушылар олардың пікірлері ескеріліп, кез-келген бұзушылықтар немесе түсініспеушіліктер тез арада жойылады.
Дегенмен, технологияны енгізу ыңғайлылық пен жылдамдық туралы ғана емес. Технологиялық инновациялар сайлау процесінің қауіпсіздігін қамтамасыз етуде шешуші рөл атқарады. Цифрландыру дәуірінде киберқауіпсіздік мәселесі бірінші орынға шығады және Қазақстан ОСК бұл аспектке зор мән береді. Тұрақты және сенімді цифрлық инфрақұрылымды құру тек техникалық шешімдерді ғана емес, сонымен қатар үнемі жаңартулар мен қауіпсіздік тексерулерін қажет етеді. Бұл тұрғыда халықаралық ұйымдармен және киберқауіпсіздік сарапшыларымен ынтымақтастық сайланған процестерді ықтимал шабуылдар мен араласулардан қорғауды нығайтудағы маңызды қадам болды.
Бұдан басқа, тіркелген сайлаушылар саны, олардың сайлауға қатысуы және басқа да негізгі көрсеткіштер туралы ақпаратты жедел жаңартуға мүмкіндік беретін сайлаушылардың деректерін басқарудың электрондық жүйелерін енгізуді атап өту қажет. Бұл жүйелер сайттардағы белсенділікті нақты уақыт режимінде бақылауға мүмкіндік береді, бұл кез-келген ауытқуларға тез жауап беруге және мүмкін манипуляциялардың алдын алуға мүмкіндік береді. Деректерді басқаруды цифрландыру сайлау жүйесін одан әрі жақсарту үшін маңызды сайлау процестерін талдауға жаңа мүмкіндіктер ашады.
Соңғы жылдары Қазақстан ОСК сайлаушыларға сайлау барысы, дауыс беру орындары және сайлау процесінің басқа да маңызды аспектілері туралы өзекті ақпарат алуға мүмкіндік беретін мобильді қосымшаларды енгізу бойынша белсенді жұмыс жүргізуде. Бұл жаңалық сайлауға қатысуды көптеген азаматтар үшін, әсіресе сайлау учаскелеріне жеке баруға мүмкіндігі жоқ адамдар үшін қол жетімді және ыңғайлы етеді. Мобильді технологиялар азаматтардың күнделікті өмірінің ажырамас бөлігіне айналуда және оларды сайланбалы процестерге біріктіру қазіргі заманғы және цифрлық қоғамға логикалық қадам болып табылады.
Деректер мен дауыстарды қорғау үшін блокчейн технологияларын пайдалану да маңызды жаңалық болып табылады. Блокчейн максималды ашықтық пен қауіпсіздікті қамтамасыз етуге мүмкіндік береді, өйткені әр операция қорғалатын және орталықтандырылмаған тізілімге жазылады, оны өзгерту немесе бұрмалау мүмкін емес. Бұл әсіресе әлемдік аренада цифрлық сайлауға және оларды қорғау үшін технологияларды пайдалануға деген қызығушылық артып келе жатқан жағдайларда маңызды болады. Қазақстанның сайлау процестеріне блокчейн-технологияларды енгізу елді осы саладағы озық технологиялардың біріне айналдырады.
Халықаралық ынтымақтастық ОСК жұмысында технологиялар мен инновацияларды дамыту мен жетілдіруде маңызды рөл атқарады. Қазақстан өзінің сайлау процестеріне цифрлық технологияларды енгізген басқа елдермен белсенді тәжірибе алмасуда. Бірлескен жобалар мен зерттеу бастамалары қазақстандық жүйенің ерекшелігіне бейімдей отырып, үздік әлемдік тәжірибелерді пайдалануға мүмкіндік береді. Айта кету керек, мұндай ынтымақтастық тек технологиялармен алмасуды ғана емес, сонымен қатар ОСК қызметкерлеріне арналған бірлескен тренингтерді де қамтиды, бұл оларға соңғы үрдістер мен инновациялардан хабардар болуға мүмкіндік береді.
ОСК жұмысындағы технологиялар сайлаудың ақпараттық ашықтығын арттыруға да ықпал етеді. Сандық платформалар үміткерлерге ғана емес, сайлаушыларға да нақты уақыт режимінде қажетті ақпаратқа қол жеткізуге мүмкіндік береді. Дауыс беру барысы туралы деректердің ашықтығы, аралық нәтижелерді жариялау, сондай-ақ цифрлық арналар арқылы сайлау процестерін талқылау және талдау мүмкіндігі азаматтардың сайлау институтына деген сенімін нығайтады.
Цифрлық инновациялар арқылы мүмкін болатын инклюзивтілік аспектісіне ерекше назар аударған жөн. Жаңа технологиялар сайлау процесіне бұрын қатысуда қиындықтарға тап болған азаматтардың, мысалы, мүмкіндігі шектеулі адамдардың санаттарын тартуға мүмкіндік береді. Интернеттегі дауыс беру, Мобильді қосымшалар және ерекше қажеттіліктері бар адамдарға арналған арнайы интерфейстер сайлауды халықтың барлық топтары үшін қол жетімді етеді.
Дегенмен, барлық технологиялық жетістіктерге қарамастан, сайлау процестеріне инновацияларды енгізу де бірқатар қиындықтарды тудырады. Негізгі сұрақтардың бірі-ыңғайлылық пен қауіпсіздік арасындағы тепе-теңдік. Бір жағынан, цифрландыру процестерді тезірек және ыңғайлы етеді, екінші жағынан кибершабуылдар мен араласуларға осалдығын арттырады. ОСК осы тәуекелдерді мойындайды және көп деңгейлі қорғаныс жүйесін енгізу және киберқауіпсіздік саласындағы жетекші сарапшылармен ынтымақтасу арқылы оларды азайтуға көп күш жұмсайды.
Тағы бір қиындық-халық арасындағы технологияларға деген сенім мәселесі. Жаңа құралдарды жылдам енгізу жағдайында білім беру жұмыстарын жүргізу және Азаматтарға сенімсіздік пен скептицизмді болдырмау үшін жаңа жүйелердің қалай жұмыс істейтінін түсіндіру маңызды. Ашықтық, ақпараттың қолжетімділігі және азаматтармен диалогтың ашықтығы осы кедергіні еңсеруге көмектесетін негізгі элементтер болып табылады.
ОСК сонымен қатар өз жүйелерін үнемі жаңарту және жаңарту міндетіне тап болады, өйткені технология қарқынды дамып келеді және кешегі инновация ертең ескіруі мүмкін. Инфрақұрылымға инвестиция салу және қызметкерлерді оқыту осы процестің маңызды элементіне айналады, бұл жаңа шындыққа үздіксіз жетілдіру мен бейімделуді қамтамасыз етеді.
ОСК — ның технологиялар мен инновацияларды енгізу жөніндегі жұмысы-бұл уақытпен ілесіп қана қоймай, Қазақстандағы демократиялық институттарды нығайтудың маңызды элементі. Сайлауға деген ашықтық, қауіпсіздік және сенім — бұл елдің заманауи сайлау жүйесі құрылатын принциптер. Алда әлі көп жұмыс бар болса да, бүгінде бұл жолда айтарлықтай жетістіктер мен прогресс туралы айтуға болады. Технологиялық инновациялар азаматтар үшін жаңа мүмкіндіктер ашып, мемлекеттік институттарға деген сенімді нығайта отырып, Қазақстандағы электоралдық процестердің болашағын қалыптастыру үшін негіз болады.
Қазақстанның Орталық сайлау комиссиясының жұмысындағы технологиялар мен инновациялардың рөлін қарауды жалғастыра отырып, сайлау процестерінің цифрлық трансформациясы сайлау комиссиялары қызметкерлерін оқыту және олардың біліктілігін арттыру сияқты аспектілерді де қамтитынын атап өту маңызды. Жаңа технологияларды енгізу тек жабдықтар мен бағдарламалық жасақтаманы жаңартуды ғана емес, сонымен қатар жаңа жүйелермен тікелей жұмыс істейтін және олардың дұрыс қолданылуын қамтамасыз ететін кадрлар құрамын дайындауды қажет етеді.
Мұндай дайындықтың бір мысалы-барлық деңгейдегі сайлау комиссияларының қызметкерлері үшін өткізілетін тұрақты тренингтер мен семинарлар. Бұл іс-шараларға бағдарламалық жасақтаманың соңғы шешімдерін, цифрлық платформалармен жұмыс істеу нұсқауларын зерттеу және кибершабуылдар немесе техникалық ақаулар сияқты ықтимал форс-мажорлық жағдайларға дайындық кіреді. Білім беру бағдарламалары сонымен қатар киберқауіпсіздік пен деректерді қорғау аспектілерін қамтиды, бұл цифрлық қауіптер санының артуы жағдайында маңызды міндетке айналады. Қызметкерлерді инновациялық шешімдермен жұмыс істеуге дайындау сыртқы факторларға қарамастан сайлаудың үздіксіз және қауіпсіз өтуіне кепілдік береді.
Технология сонымен қатар сайлаушылармен өзара әрекеттесу тәсілін өзгертеді. Интернет және әлеуметтік желілер дәуірінде ОСК азаматтармен цифрлық байланыс арналары арқылы неғұрлым белсенді жұмыс істеу қажеттігін түсінеді. Әлеуметтік желілер халықты сайлау барысы, дауыс беру ережелері, сайлаушылар мен кандидаттардың құқықтары туралы хабардар етудің қуатты құралына айналды. Facebook, Instagram, Telegram және басқалары сияқты платформаларды пайдалану арқылы ОСК сайлаушыларға маңызды ақпаратты тез арада жеткізе алады, бұл жалған ақпараттың алдын алуға және дауыс беру процесіне деген сенімді нығайтуға көмектеседі.
Сонымен қатар, ОСК цифрлық арналар арқылы кері байланыс мүмкіндіктерін белсенді пайдаланады. Веб-сайттар, мобильді қосымшалар және әлеуметтік желілер азаматтардан жедел пікірлер мен сұрақтар алуға арналған алаңға айналды. Бұл туындаған проблемаларға жедел ден қоюға және сайлау комиссияларының жұмысын нақты уақытта түзетуге мүмкіндік береді. Бұл тәсіл сайлаудың транспаренттілік деңгейін арттырады және сайлаушыларға жай бақылаушылар емес, процестің белсенді қатысушылары ретінде сезінуге мүмкіндік береді.
Алайда, цифрлық технологияның сайлау процестеріне әсерінің артуымен сайлауға әсер етуі мүмкін жалған ақпарат пен жалған жаңалықтар туралы мәселе туындайды. Осы сынаққа жауап ретінде ОСК интернетте және әлеуметтік желілерде таратылатын ақпаратты бақылау мен талдаудың арнайы бағдарламаларын әзірлейді және енгізеді. Бұл жүйелер жалған хабарламаларды анықтауға және олардың таралуын болдырмауға көмектеседі, бұл сайлауға деген сенімді сақтау үшін өте маңызды. Мемлекеттік органдармен, киберқауіпсіздік жөніндегі сарапшылармен және халықаралық ұйымдармен бірлесіп, ОСК жалған деректерге жылдам жауап беру және теріске шығару тетіктерін құра отырып, жалған ақпаратқа қарсы күрес жөнінде шаралар қабылдайды.
Үлкен деректерді пайдалану (Big Data) сайлау процестеріне енгізілген тағы бір маңызды инновацияға айналуда. Үлкен деректер сайлаушылардың мінез-құлқын дәлірек талдауға, олардың белсенділігін болжауға, сондай-ақ сайлау нәтижелеріне әсер ететін ықтимал тенденцияларды анықтауға мүмкіндік береді. Үлкен деректерді талдау жедел шешімдер қабылдауға көмектеседі, мысалы, сайлау учаскелерін оңтайландыру немесе сайлау белсенділігі жоғары жерлерде дауыс беру жәшіктерінің санын көбейту. Болашақта мұндай технологиялар сайлау процестерін жоспарлау мен ұйымдастырудың маңызды элементі бола алады.
ОСК жұмысына жасанды интеллект (АИ) жүйелерін енгізу тағы бір перспективалы инновация болып табылады. AI деректерді өңдеу процестерін автоматтандыру, шағымдар мен өтініштерді талдау, БАҚ пен әлеуметтік желілердегі ақпаратты бақылау үшін пайдаланылуы мүмкін. Жасанды интеллект мүмкіндіктерінің арқасында сайлау одан да ашық және тиімді бола алады, өйткені AI негізіндегі жүйелер аномалиялар мен бұзылуларды анықтай отырып, қысқа мерзімде көптеген ақпаратты өңдей алады. Айта кету керек, жасанды интеллектті пайдалану ықтимал қателіктер мен теріс қылықтардың алдын алу үшін нақты ережелер мен ережелерді әзірлеуді талап етеді, бұл алдағы жылдары ОСК үшін басымдық болып табылады.
ОСК бүгінде Азаматтарға сайлау туралы ақпаратқа өздеріне ыңғайлы түрде қол жеткізуге мүмкіндік беретін мобильді технологияларды дамытуға ерекше назар аударады. Смартфондар мен планшеттерге бейімделген мобильді қосымшалар сайлаушыларды, әсіресе мобильді құрылғыларды белсенді қолданатын жастар арасында ақпараттандырудың маңызды құралына айналды. Мұндай қосымшалар сайлау барысы туралы біліп қана қоймай, жақын маңдағы сайлау учаскелерін табуға, алдағы дауыс беру туралы хабарлама алуға, тіпті бұзушылықтар туындаған жағдайда шағым түсіруге мүмкіндік береді.
Сонымен қатар, мобильді технологияны қолдану дауыс беру процесіне кеңейтілуі мүмкін. Бірқатар елдерде азаматтар үйден шықпай-ақ арнайы қосымша арқылы дауыс бере алатын мобильді дауыс беру эксперименттері жүргізілуде. Бұл әсіресе пандемияға немесе дәстүрлі дауыс беру қиын болуы мүмкін басқа төтенше жағдайларға қатысты. Қазақстанда мобильді дауыс беруді кең көлемде енгізу әлі жоқ, алайда бұл мәселе сарапшылар деңгейінде қаралуда және болашақта мұндай технология сайлау процесінің бір бөлігі бола алады.
Цифрлық технологияның барлық артықшылықтарына қарамастан, барлық азаматтар Интернетке қол жеткізе алмайтынын немесе цифрлық платформалардың жұмысы туралы жеткілікті хабардар бола алмайтынын ескеру қажет. Бұл тұрғыда халықтың цифрлық сауаттылығын арттыруға бағытталған білім беру науқандарын жүргізу маңызды рөл атқарады. ОСК әр сайлаушының жасына, әлеуметтік мәртебесіне немесе техникалық дайындық деңгейіне қарамастан сайлауға ыңғайлы және қауіпсіз қатыса алатындығына көз жеткізу үшін белсенді жұмыс істейді. Ақпараттық сессиялар өткізіледі, азаматтарға жаңа технологияларды игеруге көмектесетін оқу құралдары мен оқу бағдарламалары әзірленеді.
Технология сонымен қатар сайлау логистикасын оңтайландыруға мүмкіндік береді. Мысалы, GPS және көлік құралдарын бақылау жүйелері бюллетеньдер мен дауыс беру жәшіктерінің жеткізілуін бақылауға көмектеседі, бұл жоғалту мен бұзылу қаупін азайтады. Бұл технологиялар сайлауға дайындық пен өткізудің барлық кезеңдерінде ашықтықты қамтамасыз етеді, бұл азаматтардың процеске деген сенімін сақтаудың маңызды элементі болып табылады.
Қорытындылай келе, Қазақстан ОСК жұмысына технологиялар мен инновацияларды енгізу сайлауды неғұрлым ыңғайлы және ашық етіп қана қоймайды, сонымен қатар азаматтардың елдің демократиялық институттарына деген сенім деңгейін арттырады. Сайлау процесін цифрландыру-бұл тек технологиялық прогресс емес, демократияны нығайту және сайлауда әділеттілікті қамтамасыз ету жолындағы маңызды қадам. ОСК Қазақстандағы сайлаудың әлемдік стандарттарға сәйкес келуі үшін белсенді жұмыс істеуді жалғастыруда және технология бұл ретте шешуші рөл атқарады. Бұл технологиялардың одан әрі дамуы тек техникалық жетілдірулермен ғана емес, сонымен қатар қауіпсіздік, инклюзивтілік және ашықтық мәселелеріне назар аударумен қатар жүруі маңызды.
NO-COMMENT ақпарат