Назарбаев Университетінің Жоғары білім беру мектебінің бастамасымен, Ахмет Ясауи университеті мен ҚР Ғылым және жоғары білім министрлігі бірлесе ұйымдастырған «Academic Leadership Institute: Deans' School» атты декандардың кәсіби дамуына арналған жаңа бағдарлама іске қосылды, деп хабарлайды No-comment.kz ақпарат агенттігі.
Ашылу рәсіміне оқу орындың ректоры Жанар Темірбекова, Назарбаев Университетінің президенті Waqar Ahmad және ҚР ҒЖБМ Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім комитеті төрағасының орынбасары Гүлжан Жарасова қатысып, Қазақстанның жоғары білім беру саласындағы көшбасшылықтың маңыздылығын атап өтті.
Бағдарламаның мақсаты – қазақстандық жоғары оқу орындары көшбасшыларының кадрлық резервін дайындау. Тыңдаушыларда тұрақты өзгерістер жағдайында факультеттерді тиімді басқаруға, инновациялық тәсілдер мен технологияларды табысты біріктіруге, сондай-ақ этикалық практиканың жоғары стандарттарын қолдауға мүмкіндік беретін құзыреттерді дамыту да көзделеді.
«Deans’ School» бағдарламасы жан-жақты қажеттіліктерді талдау негізінде әзірленді. Бағдарлама аясында Қазақстан университеттеріндегі декандардың лауазымдық сипаттамалары мұқият бағаланып, Ахмет Ясауи университеті, Kozybayev University, Narxoz, KIMEP сияқты жоғары оқу орындарының академиялық көшбасшыларымен фокус-топтық талқылаулар жүргізілді.
Кәсіби шеберлікті дамытуға бағытталған ауқымды жоба үлкен қызығушылық тудырды – Қазақстанның педагогикалық, техникалық, ұлттық, медициналық және жекеменшік жоғары оқу орындарынан, сондай-ақ Қырғызстан университеттерінен 170-тен астам өтінім түсті. Іріктеу процесі барысында аналитикалық эсселерді бағалау және бейне сұхбаттар нәтижесінде 80 қатысушы таңдалды. Олардың қатарында оқу орнымыздың бірқатар оқытушы-профессорлары да бар. Университеттімізден 20-ға жуық өтінім жіберіліп, оның ішінде 7 ғалымымыз бағдарламаға қатысуға мүмкіндік алды. Атап айтар болсақ:
- Исаев Ғани Исаұлы
- Нұсқабаева Гүлназ Оразбекқызы
- Масадиков Хайрулла Ғайбуллаұлы
- Бостанова Ардақ Мұратқызы
- Саржанов Фахриддин Нұрмахамедұлы
- Ағабекова Ақтолқын Бекарысқызы
- Омарова Балнұр Әділбекқызы
2024 жылдың қыркүйек-желтоқсан айлары аралығында өтетін оқыту жобасы орта деңгейдегі академиялық көшбасшылардың қуатты тобын қалыптастыруға бағытталған. Бағдарлама университеттік факультеттер мен департаменттерді басқарудың стратегиялық және практикалық аспектілерін қамтитын негізгі салалар бойынша модульдерді ұсынады. Тыңдаушылар білім сапасын басқару, цифрлық трансформация, жасанды интеллект, оқу бағдарламаларын әзірлеу, стратегиялық жоспарлау, таланттарды басқару және корпоративтік мәдениет сияқты негізгі бағыттарда білім алады. «Deans’ School» ұлттық және халықаралық сарапшылардың қатысуымен аралас форматта өткізіледі, бұл бай әрі жан-жақты оқыту тәжірибесін ұсынады.
Бағдарлама негізінен 9 модульден тұрады:
- Білім беру сапасын басқару;
- Білім берудегі академиялық қызмет және инновация;
- Білім беруді цифрландыру;
- Білім берудегі стратегиялық жоспарлау және басқару;
- Өзгерістер жағдайында көшбасшылық және басқару;
- Студенттердің жетістіктері;
- Таланттарды басқару;
- Зерттеулерді басқару;
- Институционалдық мәдениет және этика.
Оқыту университетіміз бен Назарбаев университетінің кампустарында өтеді. Оқу ордамыздың базасында: «Білім беруді цифрландыру», «Студенттердің жетістіктері» және «Таланттарды басқару» модульдерін өткізу жоспарланған.
Бүгін «Білім беру сапасын басқару» модулінен басталған бағдарлама желтоқсан айына дейін жалғасады.
«Deans’ School» бағдарламасы Қазақстанның жоғары білім беру саласына айтарлықтай өзгерістер әкеледі деп күтілуде. Қатысушылар білім сапасын жақсарту, ресурстарды тиімді басқару және мекемелерінде инновациялар мәдениетін қалыптастыру стратегияларын игереді.
"Academic Leadership Institute: Deans 'School" бағдарламасы академиялық көшбасшылықты қалыптастыруға ғана емес, сонымен қатар қазіргі әлемнің сын-қатерлеріне жауап бере алатын тұрақты білім беру экожүйесін құруға бағытталған. Жаһандану және жылдам технологиялық прогресс жағдайында Қазақстанның жоғары оқу орындары өздерінің білім беру процестерін трансформациялау қажеттілігіне тап болады. Мұндай трансформацияның негізгі аспектілерінің бірі-қазіргі тенденцияларды білім беру практикасына біріктіре алатын және өз факультеттерінің тұрақты дамуын қамтамасыз ете алатын білікті менеджерлерді даярлау.
Бағдарлама қатысушыларға басқарудың озық әдістерін үйреніп қана қоймай, белгісіздік жағдайында негізделген шешімдер қабылдау үшін қажетті сыни ойлауды дамытудың бірегей мүмкіндігін ұсынады. Бағдарламаның маңызды аспектілерінің бірі-Цифрлық трансформацияға баса назар аудару. Білім беруді цифрландыру модулін қосу тыңдаушыларға цифрлық шешімдерді оқу процесін басқаруға біріктіруге көмектесетін жаңа технологиялар мен құралдармен танысуға мүмкіндік береді. Жасанды интеллект және үлкен деректер сияқты технологияларды енгізу білім беру нәтижелерін тиімдірек бақылауға және бағалауға мүмкіндік беретін оқу орындарын басқару тәсілдерін айтарлықтай өзгертеді.
Сонымен қатар, Стратегиялық жоспарлау және таланттарды басқару мәселелеріне ерекше назар аударылады. Бұл модульдер қатысушылардың ұзақ мерзімді болжау дағдыларын және өзгеретін жағдайларға бейімделу қабілетін дамытуға бағытталған. Стратегиялық менеджмент өз кезегінде декандарға ресурстарды тиімді бөлуге, оқу бағдарламаларын оңтайландыруға және оқытудың инновациялық тәсілдерін енгізуге көмектеседі. Таланттарды басқару модулі жоғары білікті оқытушылар мен зерттеушілерді қалай тартуға, дамытуға және сақтауға үйретеді, сонымен бірге олардың кәсіби өсуіне жағдай жасайды.
Бағдарламаның тағы бір маңызды құрамдас бөлігі-зерттеуді басқаруға арналған блок. Зерттеу қызметі қазіргі университеттің ажырамас бөлігі болып табылады және ғылыми жобаларды тиімді басқару жоғары оқу орындарына халықаралық аренада бәсекеге қабілеттілігін арттыруға мүмкіндік береді. Осы модуль шеңберінде "Deans' School " бағдарламасының қатысушылары гранттық қаржыландыруды іздеу, зерттеу стратегияларын әзірлеу және зерттеу топтарын басқару әдістерін меңгереді.
Халықаралық сарапшылардың "Deans' School" бағдарламасына қатысуы оқу процесіне қосымша құндылық қосады. Осының арқасында тыңдаушылар үздік әлемдік тәжірибелерді үйренуге мүмкіндік алады, бұл оларға басқарудың табысты модельдерін қабылдап қана қоймай, оларды оқу орындарының қажеттіліктеріне бейімдеуге мүмкіндік береді. Бағдарлама белсенді тәжірибе алмасу форматында ұйымдастырылған, онда қазақстандық академиялық көшбасшылар шетелдік әріптестерімен диалог орнатып, ортақ мәселелерді талқылап, оларды шешудің бірлескен жолдарын таба алады. Осылайша, бағдарлама қатысушылардың жеке дамуына ғана емес, сонымен қатар олардың кәсіби байланыстарын кеңейтуге де ықпал етеді.
Бағдарламаның ұзақ мерзімді мақсаттарының бірі Қазақстанда жоғары білім беру жүйесін жақсарту үшін бір-бірімен белсенді ынтымақтаса алатын академиялық көшбасшылар қауымдастығын қалыптастыру болып табылады. Бағдарлама шеңберінде декандар және бағдарламаның басқа да қатысушылары қолдау және білім алмасу желілерін құрады, бұл болашақта қазақстандық жоғары оқу орындарының алдында тұрған өзекті мәселелерді неғұрлым тиімді шешуге мүмкіндік береді.
Бағдарламаның маңызды міндеті жоғары оқу орындарын басқаруға этикалық стандарттарды енгізу болып табылады. Жаһандық өзгерістер мен технологиялардың қарқынды дамуы жағдайында этика мәселелері маңызды бола түсуде. Бағдарлама университеттерді басқару процесінде жоғары этикалық стандарттарды сақтау қажеттілігіне, сондай-ақ білім беру мекемелерінде сенім мен ашықтық мәдениетін қалыптастырудың маңыздылығына назар аударады.
Бағдарламаның нәтижелері қатысушылардың ағымдағы қызметіне ғана емес, олардың білім беру мекемелерінің болашағына да әсер етеді. Бағдарлама аяқталғаннан кейін қатысушылар алған білімдері мен дағдыларын іс жүзінде қолдана отырып қана қоймай, оларды әріптестерімен бөлісе алады, осылайша бүкіл ел бойынша үздік тәжірибелердің таралуына ықпал етеді. Бағдарлама түлектері білім беру сапасын арттыруға және неғұрлым инновациялық білім беру ортасын құруға әкелетін өз ЖОО-ларындағы өзгерістердің қозғаушы күші болады деп күтілуде.
Бағдарлама сонымен қатар қатысушылардың көшбасшылық қасиеттерін дамытуды көздейді. Қазіргі әлемде академиялық көшбасшылардан әкімшілік процестерді басқару қабілеті ғана емес, сонымен қатар әріптестері мен студенттерін жоғары нәтижелерге жетуге шабыттандыру мүмкіндігі қажет. Өзгерістер жағдайындағы көшбасшылық бағдарламаның негізгі тақырыптарының біріне айналады, өйткені өзгерістерге бейімделу және ұжымды басқару қабілеті табысты менеджерлерді ерекшелендіреді.
"Deans' School " бағдарламасы академиялық көшбасшыларды даярлаудың ұлттық жүйесін құрудың алғашқы қадамы болып табылады. Болашақта мұндай бағдарламалар үнемі жүргізіліп, қамтуды кеңейтіп, қатысушылардың саны артып келеді деп болжануда. Осылайша, бағдарламаның бәсекеге қабілеттілігін арттыруға және халықаралық стандарттарға сәйкестікке бағытталған Қазақстандағы жоғары білім беру жүйесін реформалаудың маңызды бөлігі болуға әлеуеті бар.
Қорытындылай келе, "Academic Leadership Institute: Deans 'School" басқарушыларды оқытып қана қоймай, Қазақстанда жоғары білім берудің тұрақты дамуына ықпал ететін көшбасшылардың жаңа буынын қалыптастырады. Бағдарлама кәсіби өсуге, тәжірибе алмасуға және инновацияларды енгізуге және білім сапасын арттыруға дайын академиялық көшбасшылар желісін құруға бірегей мүмкіндіктер береді.